poniedziałek, 24 kwietnia 2017

"O psie, który jeździł koleją" - R. Pisarski

Autor: Roman Pisarski
Tytuł: "O psie, który jeździł koleją"
Wydawnictwo: Greg
Liczba stron: 71
Ocena:  7/10

Są teksty, które się nie starzeją, przynajmniej według mnie. Zaliczam do nich właśnie historię o psie Lampo, która wzruszyła mnie teraz tak samo jak 15 lat temu, gdy czytałam ją po raz pierwszy. Teraz też płakałam, choć przecież pamiętałam zakończenie...
Książeczka nie jest zbyt długa, więc i wiele mówić o niej nie trzeba. Autor przedstawia nam historię psa, który sam podróżował po całych Włochach, wzbudzając tym samym wielki podziw i zainteresowanie. Jednocześnie zawsze wracał do domu, nawet gdy został wywieziony na Sycylię, z której miał nie wrócić.
Wiem, że współcześnie książka jest różnie przyjmowana. Moja chrześnica wzruszyła się jak ja, ale na przykład moja uczennica podeszła do tego bez zainteresowania i emocji. Bardziej się znudziła, no bo w sumie rzeczywiście, co ciekawego w tym, że pies jeździ pociągiem...
Warto tę książkę czytać i odświeżać, bo nie jest trudna, a dla młodych miłośników zwierząt może okazać się zachętą do czytania innych lektur. No i w końcu Lampo to postać historyczna, Pisarski potwierdza więc tezę, że z książek można się też czegoś mądrego dowiedzieć.
Jeśli jeszcze nie znacie, przygotujcie przed czytaniem chusteczki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz