poniedziałek, 24 kwietnia 2017

"Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci" - G. Kasdepke

Autor: Grzegorz Kasdepke
Tytuł: "Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci"
Wydawnictwo: Literatura
Liczba stron: 145
Ocena: 7/10

Na książkę trafiłam, gdy szukałam jakiejś mądrej lektury dla mojej podopiecznej. I zdradzę już na samym wstępie, że udało się znaleźć!
Jest to zbiór alfabetycznie ułożonych krótkich rozdziałów, w których bliźniaki Kuba i Buba poznają zasady kulturalnego zachowania się. W śmieszny, anegdotyczny sposób dowiedzieć się można, że mówienie "Smacznego" nie jest wcale kulturalne, natomiast w bukiecie powinna być nieparzysta liczba kwiatów. Do książki zajrzeć też można, gdy nie wie się, kto powinien pierwszy zaproponować przejście na "ty" czy w jaki sposób należy przedstawiać siebie i innych.
Naprawdę dobra książka i to nie tylko dla dzieci. Ja się też dużo z niej dowiedziałam, uporządkowałam swoją wiedzę i przy okazji nieraz uśmiechnęłam. Kuba i Buba są świetnymi towarzyszami, a savoir-vivre to przy nich czysta przyjemność!
Mam tylko jedno zastrzeżenie do tej pozycji... Jako dumna posiadaczka tatuażu nie zgadzam się z tym, że malowidła na ciele są niekulturalne. Mogą być, owszem, jeśli coś wulgarnego prezentują, ale gdy są wykonane z gustem, to nie wiem w czym problem! W egzemplarzu książki dla swojego przyszłego potomka wyrwę ten rozdział! Oczywiście żartuję. Po prostu wyjaśnię, że Kasdepke się mylił.
Polecam, polecam, polecam! Małym i dużym! W całości i we fragmentach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz